DISCLAIMER
“De advisering van Praktijk Hans Siepman is uitdrukkelijk niet bedoeld als reguliere medische behandeling of de vervanging daarvan door je huisarts of medisch specialist. De adviezen bevatten uitsluitend algemene handvatten voor een beter leefpatroon. Bij acute gezondheidsklachten of verergering van gezondheidsklachten wordt u dringend aangeraden direct contact op te nemen met de behandelend (huis-)arts of medisch specialist.”
Vergoedingen
De sessie wordt helaas niet vergoed door uw zorgverzekeraar. Ik heb hier bewust voor gekozen vanwege de administratieve lasten en plichten welke opgelegd worden door de zorgverzekeraars. Dit gaat ten koste van de behandeltijd. Daarnaast hebben de meeste zorgverzekeraars de dekking van alternatieve geneeswijzen uit het aanvullend pakket geschrapt.
WKKGZ
Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg worden gesteld. Ook Praktijk Hans Siepman voldoet aan deze eisen en is geregistreerd bij een onafhankelijke klachten- en geschilleninstantie, het NIBIG.
Graag leg ik kort uit wat dit betekent.
Klachtenfunctionaris
Het kan voorkomen dat u als cliënt van mijn praktijk een klacht heeft over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat u deze klacht rechtstreeks met mij bespreekt. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan bied ik u aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Geschilleninstantie
Het staat u vrij – indien de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door u gewenste resultaat leidt – u te wenden tot de onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie waarbij ik ben aangesloten.
Met ingang van 1-1-2017 is mijn praktijk bij een erkende geschilleninstantie aangesloten. De geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden toegekend. Meer informatie vindt u via de website van het NIBIG.
Contact
Wanneer u een klacht heeft, kunt u contact opnemen met het NIBIG via klachten@nibig.nl. Zij zullen u informeren over de mogelijkheden en eventuele verdere procedure.“